Laddar...

Läs mer om annonsering i Giftadvisor

Denna guide vägleder dig genom användandet av annonsördelen i GiftAdvisor.
För att delta behöver du ett annonsörskonto. Det skaffar du enklast genom att klicka här.

Förteckning

Vad är Giftadvisor
Registrera banner/erbjudande
Välj din målgrupp

Vad är giftadvisor

Giftadvisor är en tjänst på internet som tillhandahåller en presentkalender där en kontoinnehavare kan lägga till kalenderhändelser vid födelsedagar, namnsdagar och andra viktiga gåvotillfällen för familj och vänner.

Annonsören lägger till erbjudanden för varor och tjänster som kategorieras efter intresse, kön, ålder och pris. Dessa erbjudanden matchas mot kalenderhändelserna för att erbjuda bästa möjliga presentförslag till kontoinnehavaren. Annonsören kan välja att exponera sina produkter eller sitt företag med annonser i form av text och bild eller som banners.

Registrera banner/erbjudande

Börja med att registrera ett annonsörkonto och var noga med att fylla i alla uppgifter korrekt. Du kan därefter börja lägga till annonser och banners. Observera att det kan ta lite tid innan annonserna visas för kontoinnehavarna då registreringen måste granskas och godkännas av Giftadvisors administratörer. Det finns ingen gräns för hur många erbjudanden du kan registrera och det går bra att använda olika webbsidor/landing pages inom ett konto.

Betalning

- För närvarande utgår ingen ersättning för annonser eller banners -
Ersättning för annonser är baserat på Cost-Per-Click (CPC), varje gång någon klickar på en banner eller erbjudande registreras detta och en ersättning utgår till GiftAdvisor. Så länge erbjudandet är aktivt i Giftadvisor dvs visas för kontoinnehavarna utgår ersättning månadsvis.
För banners utgår ersättning som CPC alternativt fasta prisintervall: X antal visningar för Y SEK. CPC ersättningen sker löpande till erbjudandets slutdatum. För fasta prisintervall visas erbjudandet tills det förutbestämda antalet visningar uppfyllts.
Varje erbjudande genreras en spårningskod som kan följas från Google Analytics.

Välj din målgrupp

De viktigaste parametrerarna är intresse, kön, ålder och pris. Hur hittar du din målgrupp? Fundera på vem som skulle vara intresserad av din vara eller tjänst. Eller ta hjälp av undersökningsföretag som kan ta reda på vem som är kund och vilka intressen som styr köpet.
Att definiera målgruppen för ditt erbjudande är helt avgörande om din kampanj skall bil framgångsrik eller ej. Hittar du rätt parametrar är sannolikheten stor för att din kampanj skall nå ut till rätt kundgrupp och bli en framgång.